tisdag 17 maj 2016

Ett positivt inlägg - o jag skojar inte ens

Satt o tänkte på att jag är ganska gnällig på min lilla blogg. Fast det beror nog på att det är när jag är förbannad över något som jag känner ett behov av att skriva av mig. När jag är glad och nöjd så sitter jag mest och njuter av ögonblicket.

Så nu tänkte jag göra en liten lista över saker i min tillvaro som jag tycker hemskt mycket om! Jag kommer inte nämna några personer - alla vänner/familj vet redan att jag tycker hemskt mycket om dem. Nej, jag tänker nämna små vardagssaker som kanske inte känns lika uppenbart när man frågar sig själv vad man är tacksam för i livet...

Here we go!


Mina gröna skålar

Jag har 5 stycken gröna skålar som jag älskar! Fick dem av min mor - det var nåt ogenomtänkt loppis-fynd vill jag minnas, och det är världens bästa alround-skålar. Perfekta både till att äta ur, och till matlagning. 

Min nyckelkrok

I min lilla hall har jag en nyckelkrok där alla mina nycklar hänger. Och det är en av mina favoritsaker i lägenheten! Den hänger precis inom armlängd när man kliver innanför dörren, så när man har låst upp är det enkelt att bara direkt hänga upp nyckeln. Och så är den fin; en vit träplatta på vilken det står "i det enkla bor det vackra" och så en rejäl järnkrok. Mycket kan jag tappa bort, men nycklarna hänger alltid på sin plats!

Naturen

Jag är en natur-junkie. Typ världens mest hälsosamma besatthet. Hur deppig jag än är så får jag en liiiten smula lycka i själen av att sniffa på vilda blommor, lyssna på gröna löv som prasslar i vinden, eller ligga på en brygga vid nån enslig sjö och lyssna på det sövande kluckande ljudet när vattnet slår emot bryggan. Släng på lite trevlig fågelsång med så är bilden fulländad! 

Min "kuriosa-hylla"

Ovanför sängen sitter en vägghylla. Den tål inte så mycket vikt, så jag får vara lite försiktig med vad jag ställer på den. På den har jag... lite allt möjligt. Mina smycken från studentbalen (på ett fint ställ), en gips-ekorre jag fick när jag avslutade min praktik på Vero Moda, en metalltavla med musikmotiv från en marknad i London, en LP med Bryan Adams, en Amarula-plåtburk, tre stora kottar, ett inramat vykort föreställande prinsessan Tuvstarr, en inramad teckning som jag själv ritat, en ljussläckare och en torkad ros som behöll färgen förvånansvärt bra. 

Min gitarr och mitt piano

Granted, jag är inget proffs på något av dem, det jag kan är ganska grundläggande... men det är trevligt ändå. 

Min sångröst

Mhm, fuck Jante, jag tänker va stolt över den! Jag hade förmodligen gått runt och gnolat förjämnan hur eller hur, men det är mycket roligare när det faktiskt låter bra. 


Mer positiv än såhär blir jag inte. Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar