måndag 9 maj 2016

"Gilla mig"

Åh vad irriterad jag blir!

Jag kanske är bitter och kritisk och tjurskallig... men jag är sååå trött på folk som skickar inbjudningar att jag ska gilla deras div. sidor på Facebook. Där har vi ett enormt behov av uppmärksamhet! Att dela sina inlägg och sidor osv, helt okej, det är mer som att säga "Här kan ni kolla ifall ni är intresserade". Men när jag får en inbjudan till att gilla en sida, då är det som att säga "Här är jag, och jag vill att du ska gilla mig!"

Jag behöver verkligen flytta till ett avskilt hus i skogen, helst utan mobiltäckning...

Ännu värre blir ju dessa människor som man aldrig har kontakt med. Om min bästa kompis bjuder in mig till att gilla en sida, det är liksom lite mer okej. Fortfarande lite irriterande, men jag hade ju förmodligen gjort det iallafall. Men när personer som jag inte pratat med på X antal år börjar bjuda in mig, då blir det ju ännu värre. Liksom... "Tja, jag skiter i dig, men du ska gilla mig".

Pfft, jo tjena!

Är det något som jag på fullt allvar stödjer och intresserar mig för, då kommer jag själv att söka upp dig, alt. din sida. Om jag inte gör det, då beror det helt enkelt på att du eller det du gör, inte intresserar mig. Jag behöver inte få saker slängt i ansiktet! Jag är faktiskt en ganska intelligent kvinna, och jag är fullt kapabel till att själv orientera mig inom mina intresseområden.

En av vardagens små irritationer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar