måndag 27 april 2015

Under konstruktion

Ja, man kan väl säga att delar av min tillvaro genomgår en liten renovering just nu, och kanske är det just på grund av den renoveringen som denna blogg föds.

Så vad är det då som händer?


Jo, jag ska ta ett steg som de allra flesta ungdomar längtar efter att få göra för första gången. Jag ska flytta hemifrån! Kanske kan tyckas att jag är lite "gammal" för det, men när arbetsmarknaden ser ut som en piller-diet är det inte alltid bara att ge sig iväg. Jag tillhör inte den gruppen människor som flyttar ut med bidrag som enda inkomstkälla, jag vill kunna betala hyran själv.

Och nu var det väl dags! Jag har jobbat på samma ställe i 10 månader nu, och tack vare lite svågerpolitik kom som en skänk från ovan, en liten låda på 24 kvadratmeter. Denna låda ska bli mitt hem!

Den 15 maj 2015 flyttar jag officiellt in. 2700 riksdaler i månaden, och då ingår värme, varmvatten, hushållsel och ett baspaket med TV-kanaler genom husets nät - och för tillägg kan man även få sitt internet och telefoni genom samma nät (ja, de som fortfarande använder något så avdankat som "hemtelefon"). Min låda är en etta - obviously, hur ska man få in 2 rok på 24 kvadrat? Köket är lite pyttigt, men det är fint. Jag har riktig kyl och frys och en riktig spis med glashäll och ugn. Badrummet är också väldigt fint, nytt kakel, inget badkar (fäller en tår, men jag får väl klara mig utan...) men en stor och rymlig dusch. Hallen... inte mkt att säga, liten, såklart, men helt okej. "Rummet" är ju såklart litet, och min balkong är av fransk modell... vilket ju egentligen inte är någon balkong alls utan bara en dörr och ett galler.

Men vad fasen, stället är nyrenoverat, fräscht och inte alls särskilt dyrt.

Så vad kommer att hända här? Jo, här kommer jag skriva och visa hur jag gör mig ett hem i en låda. Men jag kommer inte avhålla mig från att kladda ner andra funderingar kring livet också - jag må vara blond, men jag har både djup och intelligens.

Detta kan ni se som en introduktion. Så, nu när jag fått allt mitt småprat ur systemet:

Varmt välkomna in i min lilla låda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar