torsdag 30 april 2015

Show what you got!

Det har ju aldrig varit sån hysteri kring vikt och kroppsform som det är nu. Lyckligtvis gäller ju dagens hysteri inte bara att man ska vara pinnsmal (även om H&M gör ett bra försök att hålla fast vid det...), utan om allt som har med vikt och midjemått att göra. Tror att dagens hysteri gäller att du ska vara stolt över dig själv hur du än ser ut. O de ska man ju.

Så såg jag på facebook i förmiddags att en kvinna hade tröttnat på att kallas "modig" bara för att hon inte skämdes över sin kropp. Och jag kan verkligen hålla med henne! Nu hade väl inte hon och jag samma mått precis, men är det inte ganska nedvärderande att kalla stora kvinnor "modiga" så fort de visar sig på stranden? Det är modigt om man har komplex, och väljer att trotsa sina rädslor och visa upp sig. Men det gäller väl oavsett vad komplexen handlar om.

När jag var yngre hade jag enorma komplex för mina öron (yep, it's true), så jag ville aldrig ha uppsatt hår. Jag skämdes för mycket för dem, och blev ibland även lite retad för dem. Det var faktiskt så sent som på gymnasiet som jag långsamt började våga bryta mig loss. Helt "botad" blev jag när jag sommarjobbade efter studenten. Då var jag nämligen tvungen att ha uppsatt hår, så jag vande mig, och jag slutade göra så stor grej av det. Nu hänger jag i stora örhängen och kör upp ett metaforiskt finger där bak på dom som retade mig när jag var liten!

Men åter till mitt grund-ämne. Du har ju en kropp, visa upp den! Och för att hjälpa alla kurviga damer, så kommer här en lista med positiva grejer med era kroppar!

0.5. Du får vara med på min teckning!
1. Du behöver aldrig oroa dig för att bli anklagad för att vara för smal.

2. Du behöver inte oroa dig för att inte fylla ut ett klädesplagg.

3. Du har en rumpa som "Smal-Sara" skulle kunna döda för.

4. Du behöver aldrig anstränga dig för att få en snygg klyfta, den är naturlig!

5. Ingen kille kommer be dig förstora brösten.

6. När alla smala tjejer plockat ut storlek XS och S så har du butiken helt för dig själv.

7. Du kan med gott samvete sjunga med till låtar som "Bootylicious" och "Big Girls".

8. Du har samma kroppstyp som riktiga power-kvinnor, ex. Oprah, Tyra Banks, Queen Latifa etc...

9. Du behöver inte lägga dyra pengar på BH-inlägg.

10. Din rumpa ser helt magisk ut i ett par stretchiga jeans eller en pennkjol.

11. Afrodite - kärleksgudinnan själv - har i alla historiska verk avtecknats som en fyllig dam.

12. Du är mjuk och kramgo!

13. Vill du få en gratis drink på krogen behöver du bara placera tuttarna på bardisken så kommer pojkarna springande.

Sådär ja, mina voluminösa väninnor! Ut och strutta era stussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar