torsdag 15 oktober 2015

Friends.

Jag älskar den serien. Brukar kolla igenom den nån gång per år sådär. Dels för att det är en mysig och rolig serie, och dels för att det är trevligt att se det gamla 90-talet. Men det bästa är ju såklart karaktärerna. Så bara för att det är kul kommer jag att skriva mina tankar om några utav dem.

1. Chandler Bing (Matthew Perry)

Okay, I'd tap this guy! Han är lätt min favorit av killarna från Friends. Han är rolig, charmig, lite töntig, men så kärleksfull och mysig. Ja, hans humor är inte alltid den bästa och han är som sagt lite töntig... men det är ju det som är hela charmen. Jag älskar killar som kan få en att skratta, och som inte är rädda för att bjuda på sig själva. Och ja, han är ganska söt också. This would be my man!


2. Joey Tribbiani (Matt LeBlanc)

Alla älskar Joey. Han är söt, han är charmig, han är... ja, en smula korkad, men en riktig charmör, en lady's man. Men han är ju också en av de bästa vänner man kan tänka sig. Såg nyss ett avsnitt där Monica är ledsen, varpå han kramar om henne jättehårt, blir distraherad i några sekunder av en spermadonator som han tyckte lät cool, men han kommer liksom genast på sig själv och slänger sig runt Monica igen och kramar om henne och pussar henne på pannan. Och så som han kramar om Chandler när de ska flytta isär i säsong 2... It's too sweet! Om Chandler hade varit min kille, så hade Joey varit min bästis.

 3. Janice (Maggie Wheeler)

Ingen älskar Janice! Hon har en enormt nasal röst, och hon låter sjukt jobbigt. MEN! Det är fan inget fel på Janice förutom det. Visst, en smula "mycket", men hon är ju aldrig otrevlig på något sätt. Hon är ju typ rakt igenom snäll och romantisk. Alla stör sig så himla mycket på hennes röst och får för sig att hon är hemsk, men hon är ju inte det egentligen. Tvärtom! Jag hade faktiskt kunnat acceptera om Chandler hade stannat med henne. Om det inte vore för att han och Monica var ämnade för varandra. Om det inte vore för att Chandler är min.


4. David (Hank Azaria)

Remember this guy? Detta var den där killen som Phoebe gillade, han som for iväg till Minsk. Den här killen skulle ha fått va med lite mer. Han är ju så enormt tafatt, så det hade varit intressant att se hur han hade klarat av en såpass excentrisk och livlig person som Phoebe. När tanters själar tar plats i henne, när hon rensar sina vänners aura, och så vidare. Hade varit kul o se om han hade pallat.


Sen hade jag egentligen inte så mkt mer att säga om nån mer karaktär. Tjejerna, Phoeebs, Monica och Rachel, är alla underbara på sitt sätt, och har sina egenheter. Phoeebs är en egenhet hela hon. Monica med sitt kontrollbehov och överdrivna renlighet. Rachel som är lite lagom bortskämd och utseendefixerad. Det är ungefär som en vanlig tjejtrio ser ut. Så även om det är tre jättebra karaktärer så finns det inte så mycket att säga om dem. Det var typ dessa fyra som jag ville ta upp.

Nu ska jag fortsätta beta igenom serien. Är inne på säsong 3. Toodles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar