måndag 19 oktober 2015

Things you may not know about me

Alla har sina små egenheter. Tänkte dela med mig utav några av mina. Granted, min mamma vet nog om de flesta av dessa, men å andra sidan så finns det ingen som känner mig som hon, så...

Okej, here we go.


1. Jag älskar koltrastar. De sjunger så vackert om våren, brukar stanna till när jag hör en och stå och lyssna en stund.

2. Jag älskar också gamla böcker. Gamla klassiska verk, och de ska se lite gamla ut. De måste inte nödvändigtvis från typ 1800-talet, men inga fula skrikiga omslag...
3. Om du ser mig bita på mina läppar, stör mig inte. Jag biter nämligen på läpparna när jag är koncentrerad. Antingen tänker jag ordentligt på något, eller så är jag fullt fokuserad på vad jag gör.
4. Jag hatar när folk glömmer mitt E. Jag stavar mitt namn med ett e på slutet, Josefine. Det hörs ingen skillnad, men det stör mig.
5. Jag tycker det är jättekul att hugga ved. Kanske är för att jag inte gör det ofta alls, men sist jag gjorde det var det roligt.
6. Jag har sett "Det sjunde inseglet" flera gånger, och jag tycker den är ganska bra.
7. Jag är ett doft-freak. Parfymer, doftljus, doftoljor... Jag äger 12 parfymer, 7 burkar Body Butter från The Body Shop, 14 oljor till doftlyktor, och i vanliga fall minst tre olika slags doftljus (men de är för tillfället slut).
8. Jag pratar med mina blommor. Visst, jag har inte så många, men varje gång jag ska duscha mina orkidéer (som bara är blad just nu, men jag hoppas att de ska blomma om nån gång), så pratar jag med dem.
9. Jag är en jävel på att fläta kransar.
10. Jag gillar att organisera - tro det eller ej. Jag är medveten om att det för det mesta är riktigt stökigt i min lägenhet, men det beror inte på dålig organisation, det är ren lathet.
11. Sällskapsspel är en väldigt trevlig syssla - monopol, alfapet, TP... anything really.
12. Jag älskar gammaldags romantik. Ska man ta mig med storm så gäller det att vara lite kreativ - en picknick ute i naturen, en spontan roadtrip, en mysig båttur med ett par metspön, en ros i brevlådan... betyder dock inte nödvändigtvis att jag är nån förhållandemänniska - för det är jag inte. Men det är mysigt med den där omtanken.
13. Jag älskar killar med långt hår. Alla passar inte i det, men de som gör det blir automatiskt mycket snyggare på grund av sitt hår.
14. 80-talet hade den bästa musiken och det absolut roligaste modet. Just sayin'!

Sådär ja, nu vet ni lite onödiga småsaker om mig. Do with that what you will.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar