söndag 15 november 2015

Lådan - en övning i prioritering

Jag har skaffat en ny låda. En att ha i min svarta hylla. Den ska få hjälpa till med förvaring.

Men den stora frågan är: Vad ska jag ha i min nya låda?

Okej, prioritering. Vad är viktigast att förvara i just en låda? Det bör ju vara nåt som kanske inte behöver synas, och något som jag har mycket av och verkligen behöver förvara. Och nåt som inte redan har en självklart plats nån annanstans.

Papper tror jag går bort, jag har redan gjort en plats till papper på nedersta planet i bokhyllan. De måste förvisso organiseras, men det är där de ska vara.

Underkläder var en tanke, för det skulle innebära ett ledigt hyllplan i garderoben. Problemet är att jag gärna vill ha mina underkläder bland alla andra kläder. Dessutom eliminerar detta inte mitt största problem när det gäller kläder: vart jag gör av använda kläder som ändå är okej att använda igen.

Teknikprylar har jag inte tillräckligt av för att behöva en så stor låda till.

Ljus har jag visserligen ganska mycket av, men eftersom det är en vara som varierar i mängd - beroende på hur snabbt jag eldar upp dem - känns det också onödigt att slösa en så stor låda på.

Pysselprylar... kan bli. Inte omöjligt.

Träningsprylar... också en möjlighet. Bara det lilla problemet att varken yoga-mattan eller bollen får plats i den.

Spel? Ja, hade jag haft så många sällskapsspel så... men jag har ju ingen att spela med (snyft) så det är inget jag har investerat i.

En tuff nöt att knäcka. Vad ska jag ha i min nya låda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar