onsdag 11 november 2015

Tjuvstarta julen

Ja, det har nog de flesta gjort. Alla tjuvstartar på olika sätt... en vän till mig bakade lussekatter häromveckan, man ser stjärnor och ljusstakar i fönstren lite här och där, glöggflaskor har öppnats...

Jag har faktiskt tjuvstartat ovanligt lite! Jag har smakat lite av glöggen som var kvar sen förra året, jag har ätit ett par pepparkakor, lyssnat på några jullåtar, och alldeles nyss satte jag upp en liten ljusslinga i min lilla kokvrå.

Det är inte mycket alls, för att vara mig! Jag är förvånad! Jag har köpt en massa prytlar TILL jul, men har inte använt särskilt många av dem. Kanske också är lite för att jag ska till Ikea på söndag, och då ska jag väl inhandla lite mer. Jag behöver ju faktiskt julgranspynt...

För jag SKA ha en julgran! Må hända att det blir trångt, men än har jag inte haft en jul utan gran i mitt 21-åriga liv, och jag har inte tänkt bryta den vanan! Jag vet också precis vart jag ska ha den, den ska stå i det lilla "hålet" mellan hyllan och pianot. För närvarande ligger min gym-boll och yoga-matta där, men såna går att flytta på. Det får absolut vara värt lite trängsel! Jag ska ha en fin - riktig - gran, jag ska pynta den, den ska vara mestadels vit men med lite små röda detaljer, har jag tänkt.

Och denna låda ska bli ett julens tempel! Den som kliver in här ska känna julen riktigt strömma in. Det ska dofta jul, det ska se juligt ut, det ska låta av svag stämningsfull julmusik... Jag är ett freak när det kommer till denna högtid, men det struntar jag blankt i, det är viktigt för mig, och för den som vill få mys-känsla i magen är min dörr öppen, och jag har glögg åt alla!

Plötsligt blir jag enormt sugen på att börja fixa lite... hm... kanske ska använda resten av dagen till det. Vågar man öppna den vackra Blossa-15-flaskan också, kanske? Jag var nog bland de första som köpte den, men jag har inte korkat upp än. Men jag ska erkänna att jag är ganska sugen.

Tralala, okej, nu ska vi tjuvstarta lite till tror jag. *visslar och myser*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar