fredag 8 januari 2016

Nytt år, nya idéer

Ja, det blir ju inga kolossala förändringar precis. Lådan kvarstår. Men jag funderar på att flytta om lite...

När man bor såhär kompakt så tar det ett tag innan man hittar den optimala lösningen för allt. Och för tillfället är mitt möblemang lite utspritt... jag funderar på att flytta ihop allt lite, så det blir mer sammanhängande.
Före

Såhär går tankarna!

Den övre bilden visar hur det ser ut nu (soffbordet blev lite för stort, så det är därför det är lite mindre på nedre bilden...)



Efter
... och den nedre bilden visar lite hur jag tänker. I samma veva funderar jag på att byta ut pallen mot nåt lite mer fåtölj-aktigt, helst nåt som snurrar - så man bara kan vrida om den och använda som trevlig sittplats.

Om detta funkar så innebär det dessutom lite mer yta i mitten av rummet, och det kan kanske göra att det känns lite luftigare.


Lådan kvarstår ju som sagt, och det går inte att komma ifrån att det är litet och trångt. Men förhoppningsvis ska jag kunna göra det lite roligare. Finns andra ändringar som måste göras också. Typ fixa nåt bättre system till min pappersinsamling som för tillfället bara är en gigantisk hög i en kasse.

Kom för övrigt hem från Nyköping idag. Gjorde en visit hos en gammal vän... och det var hemskt trevligt, nästan så jag inte ville åka hem. Men jag var ju så illa tvungen, och eftersom jag kom hem i skaplig tid så kan jag ju ta tag i möbleringen. Och lite annat skit - typ rensning.

Fast magen kurrar visst... jajaja, får väl äta nåt då.

2 kommentarer:

  1. Fåtöljsaktigt, nåt som snurrar... vill du ha den svarta i skinn då? den e väl din?

    SvaraRadera
  2. Hm... tror jag behöver en som är lite högre. Annars kommer jag förstöra axlarna om jag ska sitta i den och spela piano.

    SvaraRadera