fredag 29 juli 2016

Go pride!


Nu är det pride-tider i Sverige. Jag är varken H, B, T eller Q, men ändå har hela pride-konceptet mitt fulla stöd!

Jag förstår inte ens varför folk ser det som ett problem att någon eller några är homosexuella. De påverkar ju inte precis någon annan än sig själva. Vad spelar det för roll om en kille pussar en kille istället för en tjej? 

På riktigt. Jag fattar inte problemet. Hade alla homosexuella varit typ som Jehovas vittnen och sprungit runt och försökt tränga sig på och försökt värva folk, då hade jag också stört mig på det. Eller om en tjej hade kommit och kört ner tungan i halsen på mig som ett sätt att uttrycka sin sexualitet, då hade jag stört mig på det. 

Men är det så? Näe.

Jag menar, det är ju ingen som försöker tvinga någon som inte är gay att vara det. Är du en kille, och inte vill ligga med killar... nehepp, gör inte det då. Och hur kan man störa sig på att två killar pussas på stan? Heterosexuella par får ju göra det, och det är knappast som att en puss eller ens en rejäl kyss är någon orgie direkt. 

Jag blir så irriterad på folk som smäller upp väderkvarnar! Den försöker inte attackera, sluta slå på den! Varför ska man ge sig på något som inte ens påverkar en själv? Det är fortfarande människor, inte nån form av mutanter. Det "värsta" en heterosexuell person kan tvingas stå ut med, är att en person av samma kön flörtar, alt. frågar om du är intresserad. Och är man då inte intresserad, då är det ju bara att helt enkelt tacka nej, och om man gärna vill, förklara att man är hetero. Då kommer personen i fråga respektera det och backa. Hen kommer inte att försöka tvinga dig.

Kärlek är väl en bra grej? Det kan inte vara så att vissa människor har mindre rätt till kärlek än andra. Det känns liksom ganska absurt att någon ska tala om för en grupp människor "ni får inte tycka om varandra". Fattar ni hur fånigt det låter? Plötsligt fick de mänskliga rättigheterna undantag! Och det är inte ens undantag som gäller personer som beter sig illa eller misshandlar andra. Det är undantag som gäller helt vanliga människor som bara råkar föredra ett kön istället för ett annat. Vad är skillnaden på en heterosexuell person mot en homosexuell person? Det är ju bara sex det handlar om. Ledsen om jag sabbar nån bubbla här men... ni vet det som två killar gör med varandra? Det gör en tjej och en kille också. Och det som två tjejer gör med varandra? Japp, det gör heterosexuella par också.

Och oavsett vilket, så behöver man ju inte delta i andras sexliv. Och då har vi ju genast ignorerat den enda minimala skillnaden. 

Ännu roligare är det ju när personer som påstår sig vara liberala gnäller över HBTQ. Öh... hallå? Om du är liberal är du väl för individualitet och personlig valfrihet. Men det kanske finns undantag där också? Om en konservativ kristdemokrat gnäller - fine, det kunde man ju vänta sig av någon som plockar sina regler och ideal ur världens äldsta sagobok. Men hur funkar det om en påstådd liberal säger att han inte gillar en kille bara för att han identifierar sig som tjej? En annan sak som också är ganska intressant är personer som tycker att homosexualitet, det är helt okej, men transsexualitet, det är häxkonster (såna människor som förmodligen rynkat på näsan varje gång jag använt ordet hen). Ännu en sånt där roligt litet "undantag".

Kan vi inte komma överens om att vad folk gör i sovrummet är deras egen ensak och inget vi andra behöver lägga oss i? Om alla kunde göra det, så hade homofobi inte varit ett så stort problem.

Är du en tjej som vill pussa en tjej? Är du en kille som vill pussa en kille? Är du rent biologiskt en man, men vill identifiera som kvinna? GO AHEAD! YOU HAVE MY SUPPORT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar