tisdag 27 september 2016

Spöken som letar fram läppstift

För ca ett år sen köpte jag ett läppstift på Kicks. Jag älskade det. Totalt utanför min comfort-zone, men när jag hade haft det på mig en stund blev jag kär! Läppstiftet med den fantastiska, varma kastanjebruna färgen som passade utmärkt med min hårfärg och min ögonfärg, hade ett lätt skimmer och hade den perfekta konsistensen.

Jag tappade bort det.

Och det har varit borta såpass länge att jag tänkte "Fuck it, jag köper ett nytt!".

Det tillverkas inte längre.

Jag har letat överallt. Varenda butik som säljer smink, inkl. internet. I got squat! Det finns inte. Så jag insåg att det enda som återstod var att finkamma lägenheten - det måste finnas här nånstans.

Men det var inget jag tänkte göra ikväll, så jag satte mig och började montera ner mitt gamla piano för att göra plats för det nya. Gick först ner i källarförrådet för att göra plats för det, sen gick jag upp och hämtade pianot och gick ner med det i källaren. Har precis ställt ner pianot på högkant, lutar det emot bokhyllan som står där nere - som bland annat har en vit telia-kartong stående på ett av sina hyllplan.

Mitt läppstift ligger på den vita kartongen.

Alltså... va? Hur...? När...? Varf...?

Okej. Säg att det låg där hela tiden.
Hur kommer det sig att jag inte såg det när jag var nere första gången? Hur kommer det sig att jag inte såg det när jag var nere och hämtade bäddmadrassen till bäddsoffan häromveckan när mamma var här? Hur kommer det sig att jag inte har sett det på hela sommaren när jag har varit nere titt som tätt och letat skor? Och hur i helsike kommer det sig att mitt läppstift är i mitt källarförråd? 

Hade jag hittat det vart som helst i lägenheten - fine! Hylsan är rund, det kan ha rullat runt hur mycket som helst. Men varför skulle jag ta med mig mitt läppstift ner i mitt källarförråd? 

Detta är något jag inte kan förklara. Seriöst, jag har ingen aning! Visst är jag medveten om att jag är lite vimsig, men det finns ingen som helst anledning till att jag skulle ha tagit med mig nån form av smink ner i källaren. 

Så...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar