måndag 15 juni 2015

Vaktis ljuger för mig!

Nja... kanske inte så mycket lögn som okunnighet.

Idag skulle jag äntligen få upp min vägghylla. Mosters make hade lovat att ta med sig sina verktyg och fixa det, då det var betongvägg och krävdes lite särskilda prylar till det... slagborr (?) och sånt.

Så han dök upp vid 14-tiden idag och började borra... men när han gjorde det så upptäckte han något.

Betongväggen var inte en betongvägg.

Nope, istället så verkar det vara tegel, följt av nåt slags mellanrum, och sen tegel igen. (Or so I heard, men jag lyssnade bara med ena örat)

SÅ min hylla kom inte upp idag heller. Istället kommer han över på tisdag, eftersom han behövde lite ännu mer särskilda grejer som han hade på jobbet. Nån massa att fylla i hålen med... eller hur det nu var.

Anyway så gjorde jag ett aktivt val angående hyllan, inredningsmässigt. Jag hade nämligen två alternativ gällande placeringen. Alternativ nr 1 var över sängen. Alternativ 2 var över TVn.

Det blir alternativ 1!

För det första så är det en svart vägghylla (Ikeas LACK), och att sätta den över TVn som står längs väggen mitt i rummet, skulle innebära att den slukar en massa ljus, och i en redan liten lägenhet är detta inte så bra. Sängen står i hörnet, så om hyllan sitter mer åt sidan drar den inte åt sig lika mycket av rymden som finns i rummet. Smart va?

För det andra så ger det en ombonad känsla vid sängen. Det ger nästan ett intryck av att man har en sänggavel. På hyllan kommer det sedan att stå lite foton, ljuslyktor och andra personliga attiraljer, som kommer höja mys-känslan ännu mer.

Känner mig nöjd med mitt val! :)

1 kommentar: