måndag 1 juni 2015

En hyllning

Okej, jag vill passa på att hylla en del av allas våra liv. En del som vi aldrig riktigt uppskattar, men om det inte hade funnits där så hade vi alla varit lite utelämnade och vår vardag hade blivit lite svårare. Låt oss alla hylla...

MATRESTER


Jo, men allvarligt, det låter inte så himla kul att äta matrester, men det är enormt smidigt! Måndagens köttfärssås blir tisdagens lunch. Och idag har jag varit ute och kört länge då jag skulle hämta farsan från flygplatsen i Växjö - vi har 13 mil till Växjö - och innan jag åkte hade jag ätit en god lunch, men fått en del över. När jag var på väg hem och kände hur magen kurrade så tänkte jag på lådan som jag hade hemma, och blev genast fylld av en känsla av tillfredsställelse! Hemma fanns en låda med god mat, så jag behövde inte ställa mig och fixa till nåt nytt. 

Så även om mikrad köttfärssås inte är så flashigt, så ska vi vara väldigt glada att vi har den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar