tisdag 30 juni 2015

Ja ä int' bitter

Fast jo, det är jag faktiskt.

Jag har en väldig tendens till bitterhet. Nu kommer solen, och jag ska givetvis jobba. Att jag ska jobba i fyra dagar och sen vara ledig till helgen, det biter inte det minsta på mig just nu. Jag är ju bara ledig en helg i månaden, så det blir jag också bitter över.

Att jag sen har relativt många lediga dagar i juli, det är också helt irrelevant just nu. Har totalt 12 lediga dagar med rättså jämna mellanrum. Spelar ingen roll.

Idag är det sol. Och idag ska jag jobba. Så idag är jag bitter. Och jag kommer vara det varje gång solen skiner på mina arbetsdagar.

Att jag har räknat ut att jag förmodligen kommer upp i nästan heltid i juli, och därav lär får en helt okej lön, det är också oviktigt idag.

Idag är jag BARA bitter. Så fram tills jag måste gå till jobbet (GÅ, därför att min cykel har fått punktering IGEN, av att bara stå här ute, misstänker att nåt vidrigt kryp går runt och sticker hål på däcket), så ska jag sitta här inne, med fläkten på full effekt, persiennerna nerdragna, och... ja jag vet inte, lägga patiens eller nåt.

Puss för fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar