torsdag 28 maj 2015

Förvaringsproblem och loppisfynd

Det går framåt i min låda. Har äntligen fått in de sista två hyllplanen i min bokhylla. Det var nämligen så att några av de där metallgrunkorna som hyllplanen vilar på, föll bort i flytten, men lyckligtvis fanns en exakt likadan hylla nere i mitt källarförråd, som jag fick behålla, så jag tog några metallgrunkor därifrån och satte i min hylla. Perfekt!

Men några små problem återstår... o det största är förvaring. 26 kvadratmeter, och en liten garderob, med en klädstång och två hyllplan... och eftersom jag är ganska kort så har jag liite problem att nå det översta ordentligt. Det blir ungefär såhär...
   
(Jag har ganska mycket kläder...)

Men lyckligtvis känner jag vaktmästaren lite, då han och min far är gamla kompisar. Mötte honom utanför huset för en liten stund sen, och vår konversation gick ungefär såhär...

"Jag: Hur mycket ska man muta dig för att få ett till hyllplan i garderoben? *blink blink*
Vaktis: *flin* Det ska jag nog kunna ordna nån gång nästa vecka."


Ja, för ett hyllplan till hade varit mycket bra! Tanken var - och är fortfarande - att jag ska ha små fina lådor att lägga underkläder och sånt i, eftersom jag inte har några "riktiga" lådor. Men båda mina hyllplan blev fyllda ganska snabbt... så mycket jag nådde åtminstone.

Och mina loppisfynd...

Jo, min mamma har ju varit på besök i ett par dagar, och hon är väldigt förtjust i loppisar (jag med, men inte till den grad som hon är...), så vi har varit runt lite. Och jag har hittat två riktiga bok-fynd!


Till vänster har vi en inbunden version av mästerverket "Alkemisten" av Paulo Coelho. En fantastisk bok med enormt djup och livsfilosofi. 

Och till höger, en riktig klassiker! "Jorden runt på 80 dagar" av Jules Verne. Superfin utgåva! Inte en skavank, och precis det utseende som en bok skriven på 1800-talet ska ha. Nu begriper ju givetvis jag med att just den här inte trycktes på 1800-talet, men den har rätt utseende! (Just denna trycktes 1977, ändå bra skick för att vara nästan 40 år gammal)

"Alkemisten" kostade 20 kr, och "Jorden runt [...]" kostade 2 kr!

Det var dagens inlägg! Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar