torsdag 7 maj 2015

Färg-funderingar

Ja, flytten närmar sig ju, och jag är väldigt taggad på att inreda! Även om min yta kommer vara liten (26 kvm, skrev nog 24 sist...) så vill jag ju fortfarande ha det fint och trivsamt.

Tanken är att färgerna kommer skifta med årstiderna. Nu direkt kommer det nog bli mycket grönt i olika nyanser, eftersom jag älskar grönt. Men så var jag inne på jysk och snubblade över ett par kuddfodral i en lite plommon/burgundy-aktig färg. Och... är jag hög på nåt, eller funkar inte detta ganska bra ihop?

Och det kommer isf inte bli någon färg-krasch, utan mestadels grönt, och sen små små toucher i den burgundy-aktiga. Så... ja, typ kuddfodralen och mina orkidéer.

Det funkar väl?

Så detta blir då sommar-kombon.

Sitter även och spånar lite på övriga kombinationer. Första utkastet är detta:

(Grått representerar silver/vitt)

Men det är som sagt ett första utdrag, det kan ju bli tusen ändringar innan jag är klar. Och har nån förslag eller synpunkter så är det hemskt välkommet! Jag är dock rätt säker på min sommar-grej, och det krävs ju att jag har nån idé för det ska ju verkställas ganska snart. 

Och inköpslistan till Ikea växer. Än så länge har jag räknat ihop det till att bli en tusenlapp ungefär, men det är lika bra att räkna kallt med åtminstone 2000, för det blir ju säkert alltid lite mer än man tror. Och är det Ikea kan det bli mycket mer än man tror... Dock hade ju min käre far lovat att köpa TV-bänken åt mig, så då sjunker ju min egen nota med 300 kr (Yep, den kostar inte mer än så). 

Har för övrigt varit duktig och ställt mina döende orkidéer i blöt med lite extra näring. Och jag är sjukt sugen på pizza. Cheerio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar