torsdag 14 maj 2015

Ready. Set. Go!

Inflyttningen har börjat! Det största sker på fredag, dvs på min officiella inflyttningsdag, men jag har redan varit inne och pysslat lite. Bland annat monterat upp TV-bänk och soffbord. Men soffbordet har även fått en liten make-over!

Tack vare mammas inredningstidningar fick jag lite idéer! Själva soffbordet var ett LACK från Ikea, som kostar 199 kr. Sen köpte jag ett smalt tygband och limmade längs långsidorna (kanske sätter fast längs kortsidorna också, men jag fick slut på band...). Sen har jag lagt på en glasskiva! Vad den kostade vet jag inte, för den var en inflyttningspresent från min "extra-familj" eftersom dessa kände glasmästaren i stan. Så när jag frågade fick jag ett brett flin och "Det ska du skita i!"

Här nedan kommer lite bilder på proceduren. Under glasskivan kommer det sedan att hamna foton, torkade blommor, skivomslag... ja, vad jag än känner för, och det lär varieras ofta! Från ett extremt mainstreem-bord till en personlig pärla!


Vanligt trälim + bomullsband.

Sitter och pillar för att få allt rakt...


Och här är slutprodukten!


Vid 9-tiden i morse. Jag har morgonsol!


Minns vad min mor sa när vi för länge sen pratade om flytt... "Det första du kommer märka är att allt kostar pengar!"
Ja mor, du hade alldeles rätt! Fan va pengar det går åt! Visserligen går det väl åt extra mycket i början, eftersom det ska köpas lite husgeråd... jag kommer ju inte köpa en skurhink i månaden, och en flaska Ajax håller ju ganska länge. Men i alla fall! *suck* 

Men trots det, så ska jag bannemig kosta på mig en flaska vin imorgon! Imorgon kväll ska det mesta vara på plats (förhoppningsvis), jag har tagit ledigt från jobbet för att kunna hålla på hela dagen så allt blir gjort, och på kvällen vill jag kunna sätta mig i lugn och ro och ta ett glas vin eller tre, och bo in mig ordentligt. 

Idag känns det för övrigt bättre än när jag skrev det senaste inlägget, men det kanske ni redan har räknat ut? :) 
 
Puss hej!

1 kommentar: