måndag 11 maj 2015

Ikea

Jahapp! Idag har jag alltså varit på Ikea och gjort av med pengar. Notan slutade på 1356 kr. På kvittot fanns...

En pall, en tv-bänk, ett soffbord, en klädstång, två duschdraperistänger, ett duschdraperi, två små kuddar, en toaborste, en vattenskrapa, ett set med kastruller, en stekpanna, en hög med påsklämmor, en diskborste, lite blandade köksredskap, skärbrädor... ja, o säkert en del prylar som jag har glömt bort.

Hur som helst så är jag rätt nöjd. Visst blir man fattigare, men det är ju så det kommer bli att bo i egen lägenhet. Imorgon får jag nyckeln (!!!) och då ska jag börja ställa in lite grejer. Känns... ganska läskigt!

Dessutom ska jag hämta en hylla imorgon. Facebook är en förbannelse på många vis, men det finns vissa grejer som det sociala nätverket är riktigt bra till! De allra flesta orter har ju någon form av köp- och säljsida via facebook, även vi. Hade tänkt köpa en hylla till badrummet på Ikea, ca 1 m hög, tre hyllplan, 199 kr. Men så var det en tjej som la ut en likadan hylla, med den skillnaden att den var 140 cm hög, dvs. ett hyllplan till - för 100 kr! Taget!

Men det får vara en början. Har redan kommit på lite mer småprylar som jag nog kommer behöva/vilja ha, men jag försöker att inte stressa...

Så för att sänka stressen tog jag och farsan en liten tur ut till landsbygden.




Man får passa på att njuta när vädret är fint! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar