tisdag 1 september 2015

Cubus ställer onödiga frågor

Jag var på Cubus idag. Köpte inte så värst mycket, men mina favorittrosor fanns i nya färger, och underkläder får man inte för mycket av, så jag köpte 3 par.

Men så kommer jag till kassan, och varje gång jag köper trosor får jag samma fråga:

"Är du säker på storleken? Det är ju ingen bytesrätt på underkläder."

Men alltså... vad fan, vad är det för fråga? Jag får ju inte prova trosorna i provrummet, och skulle jag komma hem och de inte passar, så får jag ju inte byta dem ändå. En gång när min mamma påpekade detta så sa tjejen i kassan att hon ju kunde plombera dem... 

Jävla blondie! Om de är plomberade så kan man ju fortfarande inte prova dem, så vad hjälper det?

Det är helt enkelt så att om man köper trosor som sedan inte passar så är det ju bara att tjura lite över det, gilla läget, o sen skaffa nya i en annan storlek. Eller så kan man ju använda dem. Antingen skaver de för att de är för små, eller så glider de av. 

Nu är jag helt säker på vilken storlek jag har i det här fallet, men det irriterar mig lite att de alltid ställer denna dumma fråga, som aldrig kommer kunna få ett vettigt svar. 

Såna där små vardagsirritationer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar