lördag 11 juli 2015

Knäpp-förklarad...

...är väl vad jag lär bli efter detta inlägg.
Hösten 2014

På sätt o vis längtar jag lite till hösten.

Ja, tro det eller ej. Men när jag tänker på det så är hösten rätt mysig. Man drar på sig en snygg jacka och en fin mössa när man går ut, man sitter inne och tänder ljus, hela världen liksom går till ro... sommaren känns så hektisk! Det är varmt, luften är tung, hela naturen liksom vibrerar av aktivitet... och allt blir så stressat, för att man ska hinna klämma ut så mycket som möjligt utav den här årstiden.

Visst ska jag också njuta av sommaren så mycket jag kan, men jag har inget emot tanken på att det blir höst. Just nu går allt i naturen på högvarv, så när hösten kommer känns det som att allt saktar ner lite. Dessutom försvinner all den här pressen på att så fort solen sticker fram så ska man vara ute och sola och motionera och grilla och spela kubb och fan o hans moster... framför allt för mig som jobbar hela sommaren och inte tar semester, blir pressen enorm att få ut så mycket som möjligt av mina lediga dagar. Jag får liksom aldrig en chans att ordentligt slappna av.

För att inte tala om jobbet! Det är superkul när turistsäsongen drar igång i vår lilla stad, och det myllrar av liv, och vi som jobbar på den här fantastiska restaurangen/hotellet, får mycket mer att göra. Men efter en sån period är det skönt när hösten kommer. Brasan i restaurangen tänds, stammisarna kommer tillbaka med igenkännande leenden på läpparna...

Höst innebär ett lugn! Så när sensommaren går mot sitt slut, och oktober nalkas... då kan hela världen liksom få sjunka tillbaka och pusta ut, och förbereda sig för en lång dvala.

Men ja, sen kommer ju vintern, o jag har inget emot den heller, men man vet ju att fram i mars så kommer man börja gnälla över att vintern är för lång och att man vill ha vår och sommar.

Cirkle of life, you know!

3 kommentarer:

  1. Va skeptisk till detta från början... MEN det blev riktigt bra... o kul va de

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustigt ställe att kommentera på.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera