torsdag 30 juli 2015

Nu får man väl ändå vuxenpoäng!

Jag har nu för första gången bokat tvättstugan. Och inte nog med det... jag har bokat den mellan 10.00-14.00 på en lördag! 

Ja, jag ska byta mina lakan idag, och då insåg jag att lakan tar jävligt stor plats i tvätthögen... alltså måste jag tvätta lite för att få undan det. Så nästa lördag (alltså inte nu på lördag) ska jag tvätta. Jag hade hemskt gärna gjort det tidigare, men pga en kombination av illa passande jobb-tider, och att allt innan var upptaget... ja, så det får helt enkelt bli då. Förutsatt att jag inte vill gå upp kl 6 på morgonen för att tvätta. Konstigt nog är nästan alla 6-10-tider helt lediga. Undrar varför...

Jo just det, för att det är onaturligt att gå upp så tidigt. That's why!


Ja, och det känns väl inte som världens roligaste grej att göra på något så sällsynt som en ledig lördag, men vafan... bokar man stora tvättstugan så finns det mer än en maskin att använda, vilket innebär att jag kan köra åtminstone två maskiner samtidigt, och då bör det ju inte ta så lång tid. Så säg att jag går ner så jag är där vid 10, kör två maskiner samtidigt (vilket tar ca 1 timme), sen går ner och lägger den tvätten i torkskåp/torktumlare, medans jag kör ännu en maskin...
och x = y² / 7 = √58...........


ja, när man räknar ihop allt så borde det inte ta mer än tre timmar, allt som allt. För då har jag dels hunnit med två timmars maskinkörning, och dessutom en extra timmes marginal till... ja, plock och städ och tork, typ.

Nu tycker jag att jag förtjänar åtminstone två vuxenpoäng!

1 kommentar: