onsdag 10 februari 2016

Inge kul att fylla år längre

Jahapp... imorgon, den 11 februari, fyller jag 22 år. Suck.

Näe, jag gillar inte att fylla år längre. När man var liten så var det ju det bästa som fanns. Presenter, frukost på sängen, kalas, tårta... hela den baletten. Inte riktigt samma sak nu. Det var kul att fylla 18 för då blev man myndig - även om jag då fick min första "ålderskris". 19 var inget speciellt. 20, då fick man köpa ut på systemet själv och det var en stor dag, så det var också kul.

Efter det är det inget speciellt längre. Jag får ångest varje gång jag fyller år, för jag känner hur jag bara blir äldre och äldre. Och nu vet jag att alla tänker "Men 22 är ju ingenting, du är ju fortfarande ung!" Ja, men för varje år som går blir jag äldre, och jag har ingen lust med det! 22 är ingenting, säger ni. Näe, men sen en dag ska jag fylla 25 - och då kommer alla säga "men 25 är ju ingenting". Och sen ska jag fylla 30, och så säger alla "men du är ju fortfarande ung!" Och så fortsätter det... Klart som fan det är nånting! Varje år är ett år närmare åderbråck, rynkor, dåliga knän och stela leder.

Visserligen så är jag ju fullt medveten om att riktigt vuxen kommer jag aldrig bli, men nånstans kommer åldern hinna ikapp en. Efter 20 så finns det bannemig inga fördelar med att bli äldre! Jag gillar att vara ung och dum, och även om jag deppar ofta och tycker att livet är kass, så föredrar jag ju att vara ung och bitter än gammal och bitter.

Och nåt större firande blir det inte heller. Ska ha en liten födelsedagslunch med min "andra familj" imorgon, och på kvällen jobbar jag, så det blir inget märkvärdigt. På fredag är jag visserligen ledig, men jag tvivlar starkt på att det kommer hända något särskilt då. Jag lär väl gå till gymmet på förmiddagen, och såvida inte nån fått en smäll i huvudet med en kokosnöt och plötsligt utvecklat ett behov av att göra mig lycklig, så lär jag inte få nån annan uppvaktning.

Så antingen om jag möjligtvis drar ut på krogen, eller sitter här hemma och tar en drink eller sju; festligare blir det inte.

Jaha. Ca 10 min kvar nu. Hurra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar