lördag 6 februari 2016

Tandkräms-mysteriet

Låter som titeln på en Kitty-bok.

Jo, men det är såhär va, att jag har sedan länge haft två tandkrämstuber. Den ena är en zendium, men så köpte jag sensodyn när jag fick ilningar i tänderna. Full koll på läget.

Men nu har det på nåt jävla vänster dykt upp en tredje tub... en zendium, fast en annan variant än den jag hade. Och jag har ingen aning om varifrån den kommer!

Jag har ju inte haft någon på besök! Jo, mamma, men hon hade ingen tandkräm med sig, så den är inte hennes. Och det är inte en tub jag har råkat köpa i en stunds tanklöshet, för tuben är nämligen bara halvfull. Visst har jag haft folk på besök, men det har bara varit korta stunder, och varför skulle en fika-gäst ha med sig en tandkrämstub, för att sedan lägga ifrån sig den i mitt badrum?

Jag funderar och funderar men jag kan inte för mitt liv lura ut hur detta kommer sig... Den har liksom bara dykt upp! Helt plötsligt såg jag att det låg en tub på hyllan under spegeln. Vad fan... är det nån som har nån idé om hur detta har hänt?

Detektiv sökes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar