måndag 24 augusti 2015

En timmes tortyr. Vad blir det för mat?

Jag har varit på massage idag. Thai-massage. Helkropp.

Om Thailand någonsin skulle hamna i krig, då skulle de kunna använda deras massage som en tortyrmetod för att pressa gisslan på information.

Okej, nej, så hemskt är det inte. En del av massagen är ganska smärtsam, men mycket av det är väldigt skönt också. De trycker ju på punkter som man inte visste att man hade, och när hon pressar ner på vissa punkter i axlarna, så går det som en ilning av gåshud ända ner i fötterna. Så det är väl någon form av knutar där längs muskler och leder, som behöver lösas upp lite.

Dessutom är det väldigt skönt efteråt, även att man är öm i vissa delar av kroppen.

Jaha, och så nästa problem... middag?

Ja, något bör jag väl äta idag. Något kolhydrat-fritt. Jag åt nämligen en macka förut idag, och även om jag inte är direkt besatt, så är tumregeln; bara kolhydrater en gång per dag.

En sammanfattning av vad jag har hemma: Wok-grönsaker, spättafiléer, kyckling (men det åt jag igår), köttfärs, bacon, grädde, kokosmjölk, lime... ja, och så en massa kryddor och sånt. 

Så det borde inte vara så svårt att fixa något. Spätta är gott, men det känns som en grej som jag hellre äter stekt med lite citron bara, just för att det är så gott. Ska man ha nån fiskgryta eller så, så tar man ju hellre nån torsk-liknande fisk. Köttfärs är okej, men det tar sån tid att tina. 

Jag var lite inne på att göra nån slags soppa, med kokosmjölk, grönsaker och lite kryddor. Det är typ... plan B. Kyckling åt jag ju som sagt igår - och det var jättegott, men lite variation vill man ju ha. 

Nja... får nog bli soppan i alla fall. Det är rätt smidigt också. Så vi kör på... kokosmjölk, grönsaker, ingefära, vitlök, lime, mangochutney, chili... lite kryddigt, helt enkelt. Japp, det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar