torsdag 20 augusti 2015

När man väl har satt igång...

Ja, okej... jag bokade ju tvättid för ett tag sen. Jag ska erkänna att jag aldrig gick ner i tvättstugan. Jag sov den gången.........

Men nu har jag bokat en tvättid imorgon! Och jag har sorterat det mesta av min tvätt också, så det står tre färdiga kassar i hallen, bara att stoppa in i maskinen! Det är visserligen lite mer som ska in, men jag kan ju inte köra allt på en gång ändå, så medans den första laddningen kör så har jag tid till att sortera upp resten.

Och när jag nu ändå ska göra en massa nytta imorgon, så ska jag passa på att göra ännu mer nytta!

Jag har ju dragits med en ovanligt segdragen förkylning... kroppen funkar som den ska vad jag märker, jag har inte ont nånstans... men fortfarande är näsan lite bråkig och ibland dyker det upp lite hostningar. Aldrig mycket, utan det räcker med ett "host host" så är det över... men det har svårt att ge sig. Hur som helst, jag tror ändå att min kropp är pigg nog till att klara av lite muskelträning. Så det ska jag ägna mig åt lite när tvätten går.

För övrigt så har jag varit duktig och tagit itu med den värsta disken... min toalett har fått sig en rejäl rengöring, köpte hem dels rengöringsmedel till toaletten, och dels såna där "fresh disks" från WC-duck. Så jodå, jag rengör ibland. Gick en kort runda med dammsugaren förut också, igår tog jag ut alla sopor, torkade av köket med desinfektion... och har satt upp tre glas med vinäger+honung+diskmedel, för att bli av med alla äckliga bananflugor. Ibland blir det lite gjort, minsann!

Ja, och att jag pysslar med sånt här... jag jobbar ju ändå ikväll och imorgon kväll, och när jag ska jobba så gör jag inte så himla mycket innan jag börjar. Imorgon hade jag visserligen tänkt gå ut lite innan, eftersom jag börjar kl 18, men... nä, vafan, annars hade jag fått vänta med tvättid tills nästa vecka, och det orkade jag inte. Och i helgen är jag ledig så DÅ har jag ingen lust att tvätta.

Visst är det tråkigt när jag skriver om såna här trista vardagsgrejer? Jaja, det får ni stå ut med emellanåt!

Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar