fredag 21 augusti 2015

Tankar från tvättstugan

Tanke nummer ett:

Jag skulle inte kalla mig själv pedantisk... MEN jag har upptäckt något jag hatar: Sneda lakan! Pedantisk är jag inte, men jag vill att mina lakan och kläder ska vara snyggt vikta. Men detta är ju fullkomligt omöjligt när lakanen är sneda och ojämna! Hur man än viker så stämmer de inte! Nej, det gör ingen större skillnad när de används... men det är irriterande!

Tanke nummer två:

Det är på sätt och vis ganska rogivande att tvätta... det är ju ingen smutsig syssla, du handskas ju till stor del med rena textilier. Luften i tvättstugan är varm och torr, inga sopor som luktar, lätt doft av sköljmedel... När jag bodde hos min far så var det inte samma sak, eftersom tvättmaskinen och torktumlaren var i badrummet, och man körde en maskin i taget. Nu kör jag ju verkligen i princip all tvätt på samma dag, jag kan köra två maskiner och torktumlare + torkskåp samtidigt... fullt fokus på tvätten! 

Tanke nummer tre:

Jag har ju kört med en... ja, en tvätthög, helt enkelt. Ikea-kassarna ligger i garderoben, och tvätten har helt enkelt hamnat i hörnet på golvet. Men jag har ju börjat inse nu, efter att ha hållit på med detta, att det nog kunde vara bra med en tvättkorg. En stor anledning att jag kom till denna insikt, det är att nu när jag har så mycket underkläder tvättat, så måste jag förvara dessa nånstans. Jag har ju inga garderobslådor, så de måste på nåt vänster förvaras i andra lådor... eller nåt. Så vad har tvättkorgen med det att göra? Jo, lägger jag all tvätt i en tvättkorg så blir det mer plats på golvet, och då har jag mer utrymme, som eventuellt kan användas till mer förvaring. Så jag ska försöka ta mig ner till jysk lite senare, och skaffa hem en tvättkorg. Fördelen när man börjar jobba såpass sent, det är att man hinner med en hel del innan man börjar.

Och frågan alla ställer sig:

Tog jag bort luddet?

Ja men självklart! Duktig svenne!

1 kommentar: