fredag 28 augusti 2015

Konstnärlig sorg

Ja, det var ju visst dags för lite PMS igen... brukar använda den emotionella perioden till att få ur mig så mycket känslor som möjligt. Passa på att gråta ut och sånt. Inte för att jag egentligen är ledsen för något särskilt, men för att det rensar, och släpper ut en del småskit man samlar på sig i vardagslivet. Små störningsmoment osv.

Gick förbi hallspegeln när jag skulle tvätta av ansiktet - för mascaran rinner ju ner med tårarna - men fick lite av en uppenbarelse. Det sägs ju ibland att mycket konst i olika former, föds ur sorg och/eller ångest. Nu är det ju i mitt fall inte direkt sorg, utan mer... ja, hormoner som spökar, helt enkelt.

MEN! På ett foto kan man få det att se ut som djuuup sorg. Och det blev lite konstnärligt, tyckte jag. Något liksom... ful-fint. Här är resultatet (bildkvaliteten är inte nåt vidare... mobilkamera, you know).


NU ska jag däremot tvätta av ansiktet. My work here is done.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar